logo Go to Home Page

Vodíkové palivo pro autobusy

Silniční doprava se na celosvětových emisích podílí téměř 12 %.* Přestavba naftových autobusů na autobusy s vodíkovými palivovými články s nulovými emisemi může snížit globální emise skleníkových plynů a zlepšit kvalitu ovzduší

Společnost Air Products je předním světovým dodavatelem vodíku s desítkami let zkušeností s navrhováním a realizací vodíkových palivových systémů. Jsme zde, abychom podpořili vaše potřeby v oblasti dekarbonizace.

Proč potřebujeme autobusy na vodíkový pohon?

V případech, kdy jsou zapotřebí vysoká hmotnost vozidla, dlouhý dojezd a rychlé doplňování paliva, je vodík pro vozidla, jako jsou autobusy, efektivnější variantou než bateriový elektrický pohon.

Jak může vodík pohánět autobus?

Vodík může pohánět autobus pomocí palivového článku. Ve vodíkovém palivovém článku se atomy vodíku rozdělují na dvě základní složky: jeden proton a jeden elektron. Kladně nabité protony procházejí palivovým článkem, kde se na druhé straně setkávají s kyslíkem ze vzduchu. Elektrony však míří jiným směrem a vytvářejí elektrický proud, který může pohánět elektromotor s palivovým článkem. Na konci tohoto procesu se elektrony opět setkají s vodíkovými ionty a molekulami kyslíku ze vzduchu, v důsledku čehož vzniká jediná emise – voda.
 

Jak funguje tankování vodíkového autobus a je bezpečné?

Tankování vodíkového autobus probíhá podobně jako tankování benzinového nebo naftového autobus a trvá přibližně stejně dlouho.

Důvody, proč přejít na vodíkový autobus s palivem Air Products

Společnost Air Products je předním světovým dodavatelem vodíku s více než 65 lety zkušeností v oblasti výroby, skladování, distribuce a výdeje vodíku. Realizovali jsme přes 250 čerpacích stanic ve 20 zemích a naše technologie a vodík jsou zodpovědné za více než 1,5 milionu provedených čerpání vodíku ročně. Poskytujeme řešení pro vodíkové autobusy na klíč, která vám pomohou dekarbonizovat váš vozový park.

Zlepšení kvality ovzduší

Autobusy s vodíkovými palivovými články vypouštějí pouze vodu a neprodukují žádné škodlivé skleníkové plyny ani pevné částice.

Rychlejší doplňování paliva

V porovnání s elektrobusy, jejichž dobíjení může trvat i několik hodin, lze vodíkové autobusy natankovat přibližně stejně rychle jako autobusy s naftovým motorem.

Delší dojezd

Dojezd až 400 km znamená, že autobusy je třeba méně často tankovat nebo dobíjet, což umožňuje větší flexibilitu na trasách.

Celoroční provoz

Skladování a uvedení do provozu lze dosáhnout při velmi nízkých teplotách, což umožňuje flexibilní celoroční provoz autobusů s nulovými emisemi.

Přečtěte si, jak můžete dekarbonizovat svůj vozový park.

Obraťte se na některého z našich odborníků na vodíkové palivo ještě dnes.

Kontaktujte nás